Hírek
A félelem, hogy lemaradunk valamiről az online térben
Veled is gyakran megtörténik, hogy egy hosszabb offline lét után azon kapod magad, hogy pörgeted az idővonalad, azt keresve, történt-e valami új, valami érdekes, esetleg töltött-e fel valaki új képet, új történetet, vicces videót? A FOMO jelenség pontosan ezt jelenti, Fear Of Missing Out, ami magyarul annyit tesz: a lemaradástól való félelem. Andrew Przybylski brit pszichológus, a téma egyik legelső kutatója így definiálja a fogalmat: átható félelem attól, hogy mások tartalmas élményeket szereznek nélkülünk. De miről maradunk le pontosan?
Fotó: Shutterstock, edit: Martina Advaney
Mit tesz egy jó szülő, ha a gyerek imád videójátékozni?
Játékfüggőség, a számítógépes játékok pszichológiája?
Mit tesz egy jó szülő, ha a gyerek imád videójátékozni?
Több mint két éve, hogy az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) felvette a mentális betegségek közé a játékfüggőséget, azonban egy számítógépes játék letöltésétől a játékfüggőségig viszonylag hosszú út vezet. Mit tehetünk szülőként, hogy gyerekünk ne járja be ezt az utat?
Így fog kinézni a jövő irodalomórája? Beszélgetés a BOOKR Kids alapítójával
A BOOKR Class, azaz a BOOKR Kids angol nyelvtanulást segítő programja jelenleg az egyetlen hivatalos, teljesen online tananyag a magyar tankönyvjegyzékben. Az Oktatási Hivatal 2020. március végén nyilvánította tankönyvvé, azóta már a BOOKR Suli alkalmazás is elérhető, amely 1-6. osztályos tanulók számára kínál 100, a NAT és a kerettanterv alapján ajánlott és kötelező olvasmányt, a hozzájuk tartozó, szövegértést fejlesztő feladatokkal.
Hogyan tartsuk biztonságban gyermekeinket a világhálón?
Szűrőprogramokról – szakértőtől.
Egyre többet neteznek a gyerekek: közösségi oldalakon ismerkednek, különböző platformokon információkat osztanak meg magukról és a családjukról, TikTok-os videókat készítenek, és a felnőttek számára sokszor ismeretlen gamereket, influencereket követnek, példaképként tekintenek fel rájuk. Egyszóval teljesen más gyerekkor ez, mint 5-10 évvel ezelőtt volt.
SIP- SIP- Hurrá!
SIP- SIP- Hurrá! Ilyen volt az első SIP-tábor Balatonfenyvesen
írta Fülöp Hajnalka, 2020.06.26.
A Safer Internet Program keretében az oktatók nem csak a tanévben látogatnak el különböző iskolákba, hanem rendszerint nyáron is tartanak előadásokat, foglalkozásokat táborokban, rendezvényeken. Az idei nyár is így kezdődött: hátrányos helyzetű gyerekek számára szerveztek hétnapos balatoni tábort, ahol a táborozók nem csak strandoltak és szórakoztak, hanem bevezették őket a biztonságos internethasználat rejtelmeibe is.
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYEREKEK NYÁRI TÁBOROZÁSÁT SEGÍTI A NEMZETKÖZI GYERMEKMENTŐ SZOLGÁLAT SAFER INTERNET PROGRAMJA (SIP)
A koronavírus enyhülésével a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) - az Európai Unió Safer Internet Programjának (SIP) hazai konzorciumvezetője és hotline működtetője - 2020. június és augusztus közepe között négy alkalommal 1-1 hetes tematikus nyári tábort szervez és támogat hátrányos helyzetű gyerekek számára, közel 5 000 000 forint értékben.
ELTŰNT GYERMEKEK NEMZETKÖZI NAPJA
A Nemzetközi Gyermekmentő Sziolgálat Safer Internet Programja is csatlakozott ahhoz a nemzetközi kampányhoz, melynek célja a gyermekek és tinédzserek figyelmének online szexuális behálózás veszélyeire történő felhívása.
Különösen a jelenlegi helyzetben, most, hogy a gyermekek több időt töltenek a digitális térben, mint korábban valaha, elengedhetetlenül fontos a fiatalok online tudatosságának fejlesztése és útmutató nyújtása számukra arra vonatkozóan, hogyan védhetik meg magukat az internetes ragadozóktól.
Az Internet Világnapján figyelemfelhívó videó készült a szexting jelenségéről
Budapest, 2020. május 18. - Az Internet Világnapján a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat egy rövid videóval szól a fiatalokhoz. A film célja, hogy felhívja a gyerekek és fiatalok figyelmét a szexuális tartalmak készítésének-küldésének-továbbításának veszélyeire és következményeire.
A NEMZETKÖZI GYERMEKMENTŐ SZOLGÁLAT AJÁNLÁSA A JÁRVÁNY MIATT KIALAKULT KÜLÖNLEGES OKTATÁSI HELYZET KEZELÉSÉRE
A most zajló koronavírus-járvány a szó valódi értelmében nehezen megoldható kihívást hozott az oktatás számára, a döntéseknek, választásoknak most különösen nagy a tétje. Ha jól reagálunk a digitális átállásra, akkor olyan rutinokat, megoldásokat alakíthatunk ki, amelyek a járvány utáni időszakban is könnyebbé, kényelmesebbé, hatékonyabbá tehetik a tanulást.