„Ha 1-2 perc alatt nincs meg a bizalom, elveszítheted a hívót”
A Safer Internet Program konzorciumi partnere a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány, ahol többek között egy telefonos segélyvonal működtetésével segítenek a bajban lévőknek. Az internetes bántalmazások, internetes konfliktusok miatt is rendszeresen kapnak hívásokat. A HVG oldalán megjelent cikk szerzője: Szurop István a MÚOSZ Bálint György Újságíró Akadémia frissen végzett hallgatója.
"A gyermeki problémák, szorongások és kifakadások orvoslásához az első lépés, ha meghallgatjuk a panaszokat. Erre vállalkozik a nagyrészt EU-pénzekből működő Kék Vonal, az egyik legrégebbi hazai telefonos segélyszolgálat. Tudósítónkat a civiltörvény elfogadása előtti napokban beengedték a szervezet "titkos" székhelyére. Mint kiderült, nem csak a gyerekeken segítenek, a felnőttek számára is van megannyi hasznos tanácsuk." További tartalom a címre kattintva.
Nem titkos a munkavégzésünk helyszíne, de kifelé, a hívók felé nem publikus, mert ezzel is őrizzük önkénteseink magánéletét
– magyarázza Reményiné Csekeő Borbála, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai vezetője, miért nincs honlapjukon utca és házszám feltüntetve. Nekünk is sms-ben küldték el a címet látogatásunk előtt.
A pesti belvárosban, egy csöndes bérház sokadik emeletén működik hát a segélyszolgálat. A berendezés barátságosan szerény, a falakat gyerekrajzok tarkítják. Egyedül a kifüggesztett ügyeleti beosztások és profi telefonszettek árulkodnak róla, hogy az egyik legnagyobb múltú hazai segélyvonalnál járunk. Tavaly 40 ezer beszélgetést folytattak, főként 11-16 éves kamaszokkal, de a betárcsázók között akadt szép számmal szülő és aggódó pedagógus is. Utóbbiak érdeklődését Csekeő Borbála jól működő külső kommunikációjuknak, iskolalátogatási programjuknak tulajdonítja.