Az iskolai és online bántalmazás és az egyenruha - egy kutatás eredményei
A dolgozat témaja: az iskolai uniformis viselése mint a kortárs megfélemlítés (bullying) csökkentésének lehetséges eszköze egy németországi iskolában.
Az iskolai és online bántalmazás, kortárs megfélelmlítés hazánkban is meglévő és megoldásra váró jelenség. A témában folytatott németországi megfigyelések és vizsgálatok eredményeként izgalmas és egyedi nézőpontot bemutató tanulmányt olvashatunk Wittmann Edina, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Doktori Iskolájának hallgatója "tollából".
Az esszé felépítésében az alábbi témaköröket érinti:
- Bevezetés,
- bullying jelentősége,
- az iskolai kortárs bántalmazás,
- evolúciós háttér, a bullying egészségre gyakorolt hatásai,
- büntetőjogi felelősségre vonás lehetőségei
- Polgárjogi következmények
- A bullying csökkentésének egyik lehetséges eszköze – Az iskolai egyenruha?
- Az iskolai egyenruha-viselet bevezetésének pozitív hatásai
- Fókuszcsoportos interjú az iskola végzős diákjaival
- Az egyenviselet pozitív hozadéka: az „összetartozás-élmény”
- Az iskolai egyenviselet további pozitív hatásai
- Az iskolai egyenviselettel kapcsolatos kritikák
A teljes tanulmány, hasznos megállapításokkal és a mozgatórugók feltárásval – 12 oldal, hivatkozásokkal –INNEN tölthető le.
Köszönjük a téma szakértője, dr. Parti Katalin tantárgyjegyző egyetemi oktató közreműködését a dolgozat megjelentetése érdekében!
Wittmann Edina, nemzetközi kapcsolatok elemző, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának PhD hallgatója. Kutatási témája a németországi bűnmegelőzési modellek, amely kutatására anyanyelvi szintű német nyelvtudása mellett a 11 évnyi németországi tartózkodása során megszerzett német társadalmi/politikai berendezkedéssel kapcsolatos ismeretei kvalifikálják.
Dr. Parti Katalin, PhD, jogász, médiaszociológus, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kara Doktori Iskolájának oktatója. Kutatási területe az iskolai kortárserőszak, a megfélemlítés, a cyber-megfélemlítés.