Kapcsolat ikonok

Az iskolai és online bántalmazás és az egyenruha - egy kutatás eredményei

Az iskolai és online bántalmazás és az egyenruha - egy kutatás eredményei

A dolgozat témaja: az iskolai uniformis viselése mint a kortárs megfélemlítés (bullying) csökkentésének lehetséges eszköze egy németországi iskolában.

Az iskolai és online bántalmazás, kortárs megfélelmlítés hazánkban is meglévő és megoldásra váró jelenség. A témában folytatott németországi megfigyelések és vizsgálatok eredményeként izgalmas és egyedi nézőpontot bemutató tanulmányt olvashatunk Wittmann Edina, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Doktori Iskolájának hallgatója "tollából". 
A tanulmány  egy iskolában történt kutatás alapján készült érdekes megállapítás, ami az iskolai egyenruha pozitív szerepéről szól. Mivel ez még nem általános, hanem egyetlen intézményben készült kutatás, ezért is  érdemes még elgondolkozni, hogy a többi változó miként játszott közre a kedvező eredmények megjelenésekor. Pl.  a közös célok, a közösségi identitás megerősödése, a közös tevékenységek és sok beszélgetés, stb.
Mit lehet ebből hasznosítani akár hazánkban?
A témában egyébként  hazai pedagógusok jó gyakorlatait örömmel fogadjuk a cyberbullying és az iskola zaklatási jelenségek megoldásával kapcsolatban az info@moderniskola.hu címre.
 
További információ: www.megfelelmlites.hu

Az esszé felépítésében az alábbi témaköröket érinti:

  • Bevezetés,
  •  bullying jelentősége,
  • az iskolai kortárs bántalmazás,
  • evolúciós háttér, a bullying egészségre gyakorolt hatásai,
  •   büntetőjogi felelősségre vonás lehetőségei
  • Polgárjogi következmények
  • A bullying csökkentésének egyik lehetséges eszköze – Az iskolai egyenruha?
  • Az iskolai egyenruha-viselet bevezetésének pozitív hatásai
  • Fókuszcsoportos interjú az iskola végzős diákjaival
  • Az egyenviselet pozitív hozadéka: az „összetartozás-élmény”
  • Az iskolai egyenviselet további pozitív hatásai
  • Az iskolai egyenviselettel kapcsolatos kritikák

burnout-991331__340.jpg

A teljes tanulmány, hasznos megállapításokkal és a mozgatórugók feltárásval –  12 oldal, hivatkozásokkal –INNEN tölthető le.

Köszönjük a téma szakértője, dr. Parti Katalin tantárgyjegyző egyetemi oktató közreműködését a dolgozat megjelentetése érdekében!

wittmannedina.jpg

Wittmann Edina

Wittmann Edina, nemzetközi kapcsolatok elemző, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Karának PhD hallgatója. Kutatási témája a németországi bűnmegelőzési modellek, amely kutatására anyanyelvi szintű német nyelvtudása mellett a 11 évnyi németországi tartózkodása során megszerzett német társadalmi/politikai berendezkedéssel kapcsolatos ismeretei kvalifikálják.

partikatalin.jpg
Parti Katalin, PhD

Dr. Parti Katalin, PhD, jogász, médiaszociológus, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kara Doktori Iskolájának oktatója. Kutatási területe az iskolai kortárserőszak, a megfélemlítés, a cyber-megfélemlítés.

Káros tartalmat talált az interneten?
Bejelentem!
Better Internet for Kids

Better Internet for Kids

AZ EURÓPAI UNIÓ ÁLTAL 2014-BEN INDÍTOTT PROGRAMBAN AZ EURÓPAI ISKOLAHÁLÓZAT (EUN) ÉS AZ INTERNET HOTLINE-OK NEMZETKÖZI SZÖVETSÉGE (INHOPE) MŰKÖDÖTT EGYÜTT 11 ORSZÁG 24 SZERVEZETÉVEL.

Támogatóink